onsdag den 25. december 2013

Lækre, nye farver ... [Julegaver Vol.2]


Julemanden er altid god mod mig, synes jeg, men i år har han da virkelig haft sine hjælpenisser på overarbejde. For sikke mange skønne ting, der dumpede ned igennem skorstenen juleaften. Det var ganske enkelt totalt overvældende! (Og vi havde ellers aftalt, det skulle være en jul med én lille, ikke dyr(!) gave til hver ... Hmmm!)

I forrige bogindlæg fortæller jeg om "en kærlig gave med historie", og her er det My Life @ home Twin Markers ... i de skønneste farver.

Jeg er intet mindre end vild med disse markere, som jeg først har stiftet bekendtskab med nu. De er SÅ skønne at tegne/farve med, og de flyder rigtig flot sammen på papiret (jeg har afprøvet dem på en markerblok fra Creas).

I "gamle dage", da jeg udførte grafiske arbejdsopgaver, var jeg storforbruger af Pantone Markers, lige indtil computeren tog over i 1990'erne ... Pantone forhandles stadigvæk i bl.a. Creas, men mine nye markere er mindst(!) lige så gode, hvis ikke bedre. De forhandles i øvrigt i bl.a. Bog & Idé (kan jeg se på byttemærket).

Hver pen har 2 tykkelser: Rund/tynd i den ene sende, og flad/bred i den anden ende. Deraf navnet TWIN ...

Tusind tak til julemandens hjælpere, som (også) i denne omgang var mine gavmilde forældre ... "Til Lisbet, Fra far".

Glædelig Jul

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

4 kommentarer:

  1. Har du prøvet eller hørt om copic markers? De skulle også være gode jeg leder selv efter nogle gode tuscher og overvejer twinMarkers efter at have set dine farvelade klatter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina -
      (Undskyld den sene respons ...)
      Nej, jeg kender ikke "Copic Markers". Jeg kendte - som sagt/skrevet - heller ikke disse MyLife@home Twin Markers, før jeg fik dem i julegave.
      Jeg er S-U-P-E-R glad for dem! De er SÅ skønne at bruge, og farverne er fantastiske. Så hvis du endnu ikke har fundet/købt gode tuscher, så kan jeg kun anbefale disse!
      Godt nytår!
      *SMIL* fra Lisbet

      Slet
  2. Tillykke med de dejlige gaver, Lisbet! Her hos os giver de voksne ikke hinanden gaver. *Klem* og glædelig 2. juledag.
    (Jeg giver dig helt ret i det, du skrev hos mig om en iPhone)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Madame G ... :-)
      Åh, det er da lidt trist, hvis man ikke giver hinanden gave(r) til jul, synes jeg. Det hører julen til, og om man er 10 eller 100 år, det spiller ingen rolle.
      Jeg ved godt mange siger, at "julen er børnenes fest", men jeg synes, det er hjerternes fest - og så er det lige meget om hjertet er ungt eller gammelt - eller midt imellem. Og hjerterne både giver og tager
      Skulle det ske, der helt tilfældigt kom en voksen forbi Tokkerup, når der deles gaver ud, og der ikke var forberedt en gave til vedkommende, så ville jeg fluks fremtrylle an pakke med ét eller andet (chokolade, vin, marmelade etc. har vi som regel på lager ... samt mine egne produkter). Ingen skal snydes, alle skal være glade - alle skal have en pakke!
      Og m.h.t. en iPhone til en 8-årig, så er det i min verden fuldstændig grotesk! Der ER nogle ting, der hører voksenlivet til, og dét er én af dem. Og lur mig om ikke den 8-årige får masser af gaver i løbet af året, OG pakkejulekalender (og hvor mange voksne gør det?) så ... det understreger blot min pointe om, at voksne selvfølgelig også skal have gave(r) til jul - de har måske fortjent det endnu mere end børnene!
      *KNUS* og glædelig 3. januar 2014 ... (jeg er mega sent ude m.h.t. besvarelser på bloggen ;-))

      Slet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.