søndag den 29. september 2013

Triple-E på Langelinje ...

For en uge siden ankom verdens største containerskib, Majestic Mærsk, til Langelinje, og det har hele ugen været et kæmpe tilløbsstykke for såvel københavnere, som folk "udefra" ...

Manden min var ombord på skibet i torsdags, men jeg kunne godt nøjes med at opleve det udefra (og dermed undgå de lange køer), og i går fik jeg så muligheden, da vi på en skøn sensommer lørdag eftermiddag kørte til København.

Skibet var en storslået oplevelse, og det blev selvfølgelig fotograferet fra alle tænkelige vinkler! [Og så er der dømt billed-spam, selv om jeg kun viser et lille udvalg ...]








 

 






Vejret var HELT perfekt til en københavnertur, og himlen var i dagens anledning malet "Mærsk-blå".

Her i weekenden har vi passet nevøens hund, verdens sødeste Mikkel. Heldigvis går de to hunde så fint i spænd, og vi havde alle fire en dejlig dag ved vandet i storbyen.

[ Besøg skibets website her ]

Har du også lagt turen forbi Langelinje i denne uge?

~ Nyd søndagen! ~

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

6 kommentarer:

  1. Jeg må tilstå at jeg har prøvet at undgå alt hvad der hedder Lange L.. Og omegn ( det er dog lidt svært, når man bor på Østerbro ) for her har været trafikkaos når man skal hjem fra arbejde, så jeg er lidt glad når den sejler i aften. Jeg var dog lige nede og se gariffen i morges kl. Lidt over 7, det var dejligt vi var der helt alene og den er sgu stor.
    God aften til dig.

    SvarSlet
  2. Min første tanke var også, at himlen var Mærskblå :-) Det er nogle skønne billeder, du har taget, og der er mange detaljer!

    SvarSlet
  3. Nej sikke en hyggelig dag...smukke blå billeder. Jeg nåede ikke op på skibet, men måske næste gang når M bygger et endnu større *hi hi*
    Søde vuffere <3 Go' aften knus

    SvarSlet
  4. Flotte bilder!! Var selv med min mann på Danmarkstur for noen år siden da et annet Maerskskip ble døpt. Synes da at det var stort, men ser jo at dette ruver mer! Utrolig hvor mange containere det kan ta!!

    SvarSlet
  5. Skønne skønne fotos, Lisbet. Virkelig skønne. Så behøver jeg heldigvis ikke køre hele den lange vej til Langelinie, når jeg kan nyde synet via dine flotte fotos her på bloggen. Mange tak. Kh. Liv

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.