lørdag den 3. marts 2012

Det varer ikke længe...

- før drivhuset kan tages i brug,
og sommerens afgrøder
i form af blomster og grøntsager kan sås og forspires
under glastaget!
.
I dag er der nogle,
der har taget forskud på glæderne:
.
[ Flemming og Misser i drivhuset... Marts 2012 ]

Flemming - min gode husbond - og Misser [låne-katten]
besigtigede lokaliteterne i det
skønne lørdag-formiddags-forårs-solskinsvejr.
.
Straks døren blev åbnet
hoppede Misser indenfor og op på bordet...
præcis som hun gjorde det sidste sommer!
.
Vanens magt...!
.
[ Misser driver den af på bordet - Sommer 2011 ].
Og nu vil Dixie og jeg så også gå en tur ud i glashuset
og vande lidt, og se om bl.a. den opstammede laurbær
har klaret vinterens voldsomme minusgrader!
.
[ Dixie har fundet en plads i skyggen
på en varm sommerdag, 2011 ]
.
~ Nyd lørdagen og solen! ~
.
* * * * * * * * * * *
SMIL fra Lisbet
* * * * * * * * * * *
.
!!! HUSK LINK !!! 
Hvis du har en blog,
og det er første gang, du kommenterer her hos mig,
så husk at skrive adressen i din kommentar.
Det er desværre ikke altid, dit navn er linket,
og jeg vil jo mægtig gerne lægge vejen forbi din blog også!

12 kommentarer:

  1. Du kan tro, at vi nyder det i udestuen...over 20 grader så kan man ikke forlange mere. En dejlig tid vi går i møde...knus og skøn lørdag til jer alle 4 ;-)

    SvarSlet
  2. Er altså godt misundelig på dit skønne drivhus ;0) Knus og god solskins lørdag til dig

    SvarSlet
  3. Wauw! En udestue. Den har I garanteret rigtig meget glæde af? :-)

    Iflg. Monsieur Mortensen, var der også 20 plusgrader i drivhuset.

    Dixie og jeg var lige ude og vande de p.t. tørre og triste planter... efter vi alle havde gået en tur i solen. Glæder mig til at komme i gang i glashuset.

    Dejlig lørdag til jer... *knus*

    SvarSlet
  4. Jeg håber for dig, Anne O., at du også får dit drivhus en dag. Jeg ved, hvor meget du ønsker dig ét. *knus* og dejlig solskinslørdag til dig også...

    SvarSlet
  5. Dejligt med lidt stråler - og stedet er jo perfekt - det bliver så godt når de varme stråler finder mere og mere vej og I kan nyde mange stunder herude igen i år.
    http://designlacamara.blogspot.com

    SvarSlet
  6. apropos koder - dem skal man også igennem med hos dig, når man skriver som gæst :-D

    SvarSlet
  7. Millevanille/Tine3. marts 2012 kl. 18.59

    Hej Lisbet
    Jeg gad godt at have et drivhus, men det må jeg vist ønske mig i bryllupsgave :-) gad godt sådan et gotic de har hos villab garden ude i Greve. De er i træ og muret op i 50 cm..det er jo lige mig :-). Jeg skal i have i morgen håber det blir vejr til det...ligesom idag, der stod den bare på barnedåb...

    SvarSlet
  8. Ja, sol og lys er en god ting, og det bliver dejligt, når jeg får gjort drivhuset forårsklar, og vi rigtig kan tage det i brug i denne sæson! :-)

    SvarSlet
  9. Hmmm.... underligt! Jeg har ikke nogen form for kommentar-moderation slået til overhovedet! Men vil da lige kigge forbi og se, om Blogger har foretaget ændringer på nogen måde...! Tak for info. :-)

    SvarSlet
  10. Ja, du må ønske dig et drivhus, Tine.
    Kender godt glashusene med muret sokkel og trærammer etc.. De er vildt lækre og også "lige min stil".
    Grunden til at det blev et Juliana alu.-hus her på matriklen skyldes STYRKEN(!) Det er super solidt, og det er yderst vigtigt herude på landet, hvor vi bor, hvor det tit og ofte blæser... og vi har ikke meget til at tage af for vinden! Derfor! :-)
    God dag i haven i morgen! :-)

    SvarSlet
  11. Hvor ser det hyggeligt ud - skønne bileder, Lisbet! Jeg har en drøm om at få et drivhus, der også kan bruges som udestue.
    *Klem* og god søndag til dig!

    SvarSlet
  12. Tak, Madame G. :-)
    Det er også lige præcis dét vi gør... Bruger drivhuset som udestue (også). Det er skønt med læ, når man bor herude på marken, hvor vinden ofte raser.
    Sidste år "glemte" jeg at plante tomater etc., fordi vi havde stor glæde af glashuset som opholdssted, og der er jo grænser for, hvor meget der kan være, når der også skal være plads til bord og stole.
    Glædee mig til at komme i gang igen. :-)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.