onsdag den 26. oktober 2011

Rotter i IKEA

I går var vi på et ultra kort besøg i IKEA [for at købe en reservedel til vores køkkenvask]... i Høje Taastrup.

Joh... jeg havde da godt hørt om, at de var ved at bygge om... men jeg var ikke forberedt på [læs: ADVARET OM!] HVOR meget!
 

Når man bygger om, skulle det jo meget gerne være til det bedre, MEN(!) det var ikke just den oplevelse jeg fik... tværtimod!

Aldrig før har jeg bevæget mig rundt i en butik, hvor jeg har følt mig SÅ "lost" og SÅ klaustrofobisk! Det var mildt sagt ikke nogen positiv oplevelse, og aldrig har jeg været SÅ lykkelig for at forlade IKEA, som tilfældet var i går... og det kunne KUN gå for langsomt!


Meget apropos... så mødte dette syn os, da vi steg ind i én af deres elevatorer: ROTTER i hobetal, hængende ned fra loftet...!


Jeg følte mig virkelig som en rotte i én stor kloak-labyrint... i det NYE IKEA... hvor det var svært at finde udgangen til friheden!


Tror {desværre} der går rigtig, R-I-G-T-I-G lang tid, før jeg atter får LYST til at besøge butikken igen. (Kun et absolut nødvendigt møbelkøb kan tvinge mig...)

Gi' mig mit GAMLE IKEA tilbage!!!!!

* * * * * * * * * * *
SMIL fra Lisbet
* * * * * * * * * * *

7 kommentarer:

  1. Øv, sikke noget - jeg var slet ikke klar over, at de bygger om, men plejer også at bruge Ikea i Lyngby. Man må håbe, det bliver godt, når ombygningen engang er færdig. Ikea skulle jo gerne være en skøn oplevelse, hvor de får solgt lidt mere end det, man kom efter :-)
    *Klem* og god gråvejrsdag til dig!

    SvarSlet
  2. Nu har vi vist så nord-Europas største Ikea her i byen - og da den åbnede, hørte jeg godt nok en del mere eller mindre sjove historier om at fare vild i Ikea med mere... Der gik dog en rum tid, inden jeg var på mit første besøg der, overhovedet ikke spor bekymret over vildfaring ell lign, da jeg er velsignet med nok Dk's største og yderst velfungerende stedsans.
    Ja goddaw i min bare.... :D
    Der gik faktisk ikke særlligt længe for jeg mere eller mindre totalt havde mistet al orientering om hvor jeg var og hvad der var op/ ned / nord/syd...
    Men idéen med rotter i loftet synes jeg er genial! :D

    ( jeg har dog senere lært mig, at finde de fleste genveje + at holde øje med pilene på gulvet ;) )

    Zanne/ som stadig ææææææææælsker Ikea og ALTID kan finde højst nødvendige grunde til et 'hurtigt' besøg! ☺

    SvarSlet
  3. Som yngre handlede jeg i Tåstrup - men Ikea Lyngby er klart at foretrække - her foregår ombygninger i et fornuftigt flow. Og hey, rotterne er vel en hilsen til Halloween - synes de er gode til at finde på sjove indslag til fordel for børnene - der er trods alt mange børnefamilier, for hvem IKEA er et mekka.

    SvarSlet
  4. Mig måtte de godt spærre inde i IKEA... i hvert tilfælde et par dage :)

    Der kan være stor forskel på kødannelserne. Nogle gange har man "næsten" butikken for sig selv, og andre gange, må man sno sig.

    SvarSlet
  5. Aiii hahha det er sgu da humor at putte de rotter på loftet...eller... under loftet...Kan nu godt følge dig. Det er altid træls, når et sted man kender godt, pludselig bliver en total forvirrende oplevelse, men har det nu alligevel lidt ligesom Frø - mig måtte de også gerne spærre inde i et par dage eller uger. Tror sgu jeg kunne bo der :-)

    SvarSlet
  6. Hej Lisbet...
    så vent til sommeren 2012 der skulle Butikken gerne stå færdigt. Jeg syntes der resturant er blevet rigtig god dejlig lys og med udsigt over pplads MD Toys r us ect...
    SÅ det skal nok går den bliver jo større end den var og før var den jo rimelig stor..
    mvh Tine

    SvarSlet
  7. Lige pludselig får "rotter på loftet" en helt ny betydning ;-) Jeg elsker IKEA, men har bevidst holdt mig lidt på afstand under ombygningen. Nu skal jeg snart på juleindkøb, og så kan ikke ti vilde heste holde mig væk HA HA. En dejlig aften til jer 3 i Los Tokkerup *KNUS*

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.