tirsdag den 19. juli 2011

"Se min kjole...

...den er lyserød som rosen, alt hvad jeg ejer, det er lyserødt som den!"


Kjolen er min og ca. årgang 1968, så der er tale om en ægte lyserød vintage sag i 67% trevira (polyester) og 33% rayon. Mærket er "Koket", og kjolen blev indkøbt i en af Roskildes bedste butikker med børnetøj dengang i '60erne...!


Min mor har passet godt på den i alle årene, og fandt den frem fra gemmerne for nogle måneder siden, hvor jeg genså den lyserøde (nyvaskede) skønhed, og i et kort øjeblik - i de nostalgiske tankers navn - blev sendt tilbage til dengang, hvor jeg var et hoved højere end mine nye klassekammerater, slank som et siv med super tynde ben og lang sort hestehale.


Nu er kjolen atter kommet til ære og værdighed på en fin gl. bøjle fra ca. samme årgang (dog fundet på loppemarked), hængende på en stor gl. spejlramme i soveværelset...!

OBS! Rosen er en smuk klatrerose fra haven...


5 kommentarer:

  1. Aij, hvor er den fin, Lisbet - dejligt at din mor har passet godt så godt på kjolen og en skøn idé at lade den hænge og pynte!
    Da min mor døde for 12 år siden, fandt jeg et par yndige kjoler, min mor havde gemt. Desværre havde jeg ikke dengang sans for, at jeg burde have gemt dem.

    SvarSlet
  2. Ej! hvor sjovt.
    Da jeg var barn hadede jeg når jeg skulle være fin sammen med min tvillige søster, så skulle vi nemlig altid have kjole på.
    Og det var bare ikke mig..
    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Nej, hvor er det bare for vildt med den kjole.
    Den er da så sød og skøn lyserød. Tænk at din mor har gemt den, og i så god en stand.

    Det med et hoved højere og slank...ih du milde, det er som at få et deja-vu *HA HA*
    Godnat herfra - SES ;-)..."Roger over" fra Gitte

    SvarSlet
  4. @ Madame (Gitte): Ja, jeg blev også glad og overrasket, da min mor overbragte mig min fine gl. kjole. Vidste ikke hun havde gemt den.

    Hvor trist at høre, du ikke har din mor mere. Og ligeså at du ikke fik gemt dine gamle kjoler. :-(

    @ Susi: Ja, det er da lidt sjovt at ha' en af sine pigekjoler fra man var 8-9 år. Jeg var bestemt glad for mine kjoler.

    @ Gitte: Ja, en candyfloss-agtig kjole i polyester/rayon... det er da herligt! Kvaliteten har åbenbart været i orden, for den er bare SÅ flot stadigvæk!

    Det der med "tynde ben og et hoved højere etc." det var DENGANG... i dag er alt vendt 180°... Kun kjolen er intakt! *haha*

    *KNUS & SMIL* og go'nat herfra...

    Lisbet

    SvarSlet
  5. For filen den er skøn sikke et klenodie - sidder og smiler - for den minder lidt om min an af mine første afdansningskjole som min mor havde syet til mig - huhum og husker kun alt for godt det der med de lange slanke ben - jeg fik altid de fyre der var et hoved mindre en mig - årgang 60'erne rykker for vildt

    Klem
    Mille

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.